2015. jún 16.

Nő és férfi a lombikban...

írta: Votisky Petra
Nő és férfi a lombikban...

... avagy miért nehéz teherbe esni ennyi férfi között

Szerintem nem én vagyok az egyetlen, akinek elhangzott már a szájából: "Ennyi férfi között én nem tudok teherbe esni!" Ez akkor történt, amikor már túl voltam 4 lombikon, 2 inszemináción és megszámlálhatatlanul sok vizsgálaton, amiket természetesen férfiak végeztek. A nőgyógyászok nagy része férfi, sok egyéb szakterületen is állandóan férfiakba botlunk. Most nem valami hülye feminista szöveggel szeretnék jönni, csak meg szeretném mutatni, hogy mennyire hiányzik a női energia, a női oldal ebből az egészből, miközben egy nagyon is női szerepünket kellene megélnünk.

Egyszerűen egy pasi teljesen máshogy közelíti meg a világot. Van egy probléma - a meddőség - amire vannak lehetséges megoldások, kezelések, protokollok és van egy "munkadarab", a leendő anya, aki nem mellesleg nő is. Ez azonban azon túl, hogy milyen a petefészke és a méhe, esetleg a vérképe, hormonleletei, nem igazán izgat senkit az egészségügyben.

Ugyanakkor vannak belénk nevelt udvariassági szokások, amelyek egészen komikus helyzeteket tudnak eredményezni a fenti jellemzőkkel együtt. Ilyen például az ultrahangozás kérdése. Ha valaki vett már részt valamilyen meddőségi kezelésen, akkor tudja, hogy van egy időszak, amikor néhány naponta kell ultrahangra járni. Ez az általam legjobban ismert klinikán úgy zajlik, hogy először egy picike öltözőnek nevezett lyukba kell bemenni, ahol félmeztelenre vetkőzöm, majd amikor szólítanak, akkor egy óriásinak tűnő vizsgálószobán próbálok úgy átslisszolni, hogy az összes kezemmel próbálom magam takargatni. Ha ez a jelenet megvan, akkor most azt képzeld hozzá, hogy ebben a pillanatban elém pattan az orvos és mintha a világ legtermészetesebb dolga volna, kezet nyújtva köszön. Miközben én nem tudok éppen hova süllyedni! :-) Amikor ezt először átéltem, akkor nem tudtam, hogy sírjak vagy nevessek ezen az abszurd helyzeten. Azóta is gondolkozom, hogy vajon senki nem szólt még a nőgyógyászoknak, hogy a félmeztelen kézfogást a nők nem feltétlenül tekintik udvariassági gesztusnak? Azóta viszont tudom, hogy érdemes hosszú ruhában, szoknyában menni a vizsgálatra, így sokkal magabiztosabban állok az elkerülhetetlen kézfogás elébe.

relationship-154725_640.png

Azt is eldöntöttem már, hogy soha többet nem hiszek senkinek fájdalommal kapcsolatban, akinek nincs se méhe, se hüvelye. A kezeléseknél, vizsgálatoknál mindig arra hivatkoznak a (férfi)orvosok, hogy ez általában nem szokott fájni. Mindezt úgy, hogy tényleg elhiszi a nő, hogy ez egy kis csip-csup dolog lesz, vagyis lelkileg úgy készül. Aztán jön a feketeleves, ha kiderül, hogy mégsem tartozom a nagy átlagba és majdnem elájulok a fájdalomtól. Mire az orvos: "Hát pedig ez tényleg nem szokott fájni." ... Neki. Ezek után pedig még hülyének is érzem magam, hogy minek cirkuszolok itt.  

A kezelések folyamán és az eddigi úton, ami a babáért való küzdelemről szólt, azt éltem át, hogy nagyon-nagyon kell a női támogatás, női energia. Aki tudja, hogy milyen a babára várni, nőgyógyászati vizsgálaton részt venni, terhesnek lenni és egyáltalán nőnek lenni. Én magam is kihasználtam minden alkalmat, amikor egy ici-pici női támogatáshoz tudtam hozzájutni: az embriológustól, asszisztensektől, az endokrinológustól.

Sőt most már tudatosan keresem a női támogatást. Így ültem le beszélgetni nemrégiben egy dúlával (női segítővel, aki a szülésre való felkészülésben és a szülés alatt is támogatást nyújt), hiszen egy terhesség nem akkor kezdődik, amikor pozitív lesz a teszt. Sokkal hamarabb, valahol a lelkünkben indul el a folyamat.

Ügyfeleimnél és ismerőseimnél is azt tapasztalom, hogy ebben az egész racionális, férfias erő orientált folyamatban előbb-utóbb elfelejtenek nők lenni. Pedig a gyerekvállalás, várandósság, anyaság egy nagyon is női folyamat. Ez az, amire tudatosan oda kell figyelni, hiszen nem csak két petefészek és egy méh vagyunk.

Keress olyan női segítőket, támogatókat, akik ebben a folyamatban a támaszod lesznek!

Szólj hozzá

férfi és nő jin és jang