2016. jan 22.

Késői találkozás - késői baba?

írta: Votisky Petra
Késői találkozás - késői baba?

avagy meddig érdemes próbálkozni...

A mai interjút Mártával készítettem, aki 40 évesen ismerte meg a férjét, így viszonylag hamar orvosi segítségért folyamodtak. A történet még nem ért véget, zajlanak a kivizsgálások, kezelések, így együtt izgulhatsz majd Mártával, hogy a késői szerelemből lesz-e késői baba is. Én nagyon drukkolok nekik. :-) 

Mennyi ideig próbálkoztatok a babavállalással mielőtt segítségért fordultatok?

1 évig 

Miért döntöttetek úgy, hogy segítségre van szükségetek?

Korunk miatt, férjem 47 volt, én 40. 

Mi alapján döntöttétek el, hogy melyik egészségügyi intézményt/orvost választjátok?

A Baross utcai Klinikára járok nőgyógyász orvoshoz. Tőle kértem tanácsot, ő ajánlott egy ottani orvost az AR osztályról, akivel teljesen elégedett vagyok. Ezen kívül az is fontos volt számunkra, hogy a program itt ingyenes. 

Milyen kezelésekben vettetek részt? Ezt hogy élted meg lelkileg?

Inszeminációt ebben a korban már nem ajánlják, így rögtön a lombikra készültünk. Vérvételek sora, hysteroscopia, férjemnek urológia vizsgálat 2-szer. Nem találtak semmilyen nagy bajt. Már 2 sikertelen lombik programon vagyok túl.

A kezelések alatt úgy gondolkoztam, hogy nagy ajándék ez a lehetőség az orvostudománytól, ezért mindent kibírok, nem is esett nagyon nehezemre. De a rossz eredmények után hetekbe-hónapokba telt földolgozni, most komolyan gondolkozom, hogy folytassam-e. 

Milyen segítséget, támogatást kaptatok a szakértőktől? 

Orvosom nagyon kedvesen próbált bátorítani, hogy még csak az elején tartunk. Mondta, hogy tud ajánlani nagyon jó pszichológust, ha szükségem lenne rá. 

baby-869259_640.jpg

Mi az, amire szükségetek lett volna, de mégsem kaptátok meg?

Úgy gondolom, hogy orvosom kivételesen kedves, odafigyelő, csak jót tudok róla mondani. 

Viszont mindig csak arra kaptam választ, amit konkrétan megkérdeztem. A vérvétel és egyéb eredményekről semmilyen tájékoztatást nem kaptunk, én meg sajnos annyira nem értek hozzá, hogy eleget tudtam volna kérdezni.

A másik, ami szerintem sok nőnek sokat segítene, ha helyben lenne pszichiáter vagy pszichológus, akit fel lehet keresni. 

Mi az, amit még tettetek a siker érdekében? 

Az első lombik előtt talpmasszázsra jártam. A második beültetés előtt-közben pedig természetgyógyásztól 2-szer kezelést kaptam. 

Mi miatt döntöttetek úgy, hogy felfüggesztitek a kezeléseket?

Most már erősen gondolkozunk azon, hogy folytassuk-e. Az is probléma nekem, hogy hívő létemre nem akarom erőltetni, amit esetleg nem szán nekünk a sors. 

Mit tanácsolnál azoknak a pároknak, akik nehézségekkel küzdenek a babavállalásban?

Azt, amire most én is készülök: hogy járják végig a kivizsgálások sorát, amit az ARO programjában nem néznek meg vérvételek során. Pl. inzulin rezisztencia vizsgálaton már voltam, most folytatom a többivel. Addig fölösleges tovább folytatni a lombik programot, mert lehet, hogy egy speciális probléma derül ki, ami kezelhető, viszont a kezelés hiányában a lombik ugyanolyan sikertelen lenne.

Szólj hozzá